Köpvillkor

Denna webbplats och webbshop drivs av:

RAWBITE ApS

Brudelysvej 23

2880 Bagsværd

shop@rawbite.com

CVR: DK32649106

Kontaktformulär 

CEO:

Johannes Bahlsen

Företaget är registrerat och beläget i Bagsværd, Danmark

Registreringsrätt: CVR (Danska Centrala Företagsregistret)

CVR-nr. DK32649106 (företagets registreringsnummer)

SE nr. DK32649106 (moms-ID)

Organiskt kontrollorgan: DK-ØKO-100, DE-ÖKO-013

Länk till Europeiska kommissionens plattform under konsumentförordningen - ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Allmänna köpvillkor:

Priser

Alla priser som anges i den svenska webshopen är, om inget annat anges, slutpriset inkl. moms. Alla priser är angivna i svenska kronor.

Fraktavgifter kan tillkomma om din beställning inte överstiger ett visst belopp.


Betalning

Alla belopp som visas på hemsidan är inklusive moms och exklusive leveranskostnader.

RAWBITE ApS accepterar onlinebetalningar med; Klarna och kortbetalning. Vi tar inte ut någon form av transaktionsavgift på ditt köp. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos klarna.se.

Betalning för beställningen dras först från ditt konto när varan skickas, om inte annat avtalats eller anges i din beställning.

RAWBITE ApS använder säkra betalningssystem (Shopify Payment och Klarna) som krypterar all information, vilket gör att anslutningen är helt säker.


Leverans

Vi levererar endast varor inom Sverige med Postnord och Bring. Leveranstiden för din beställning är normalt 2-4 arbetsdagar. Vid beställning på helger och helgdagar skickas varan vid första kommande arbetsdagen.

Vi skickar till den leveransadress du angivit eller ett utlämningsställe nära mottagaren. Det är ditt ansvar att adressen är fullständig och korrekt.

Skulle det bli förlängd leveranstid i speciella fall meddelar vi dig via e-post. Vid delleveranser kommer vi även att meddela dig. Vid delleveranser står RAWBITE för kostnaderna.

Vi levererar till ett utlämningsställe, hemleverans eller företag i Sverige.

Alla varor levereras med Postnord och Bring från vårt lager:

Brudelysvej 21B, 2880 Bagsværd, Danmark.

 

Retur och ångerrätt

Det finns 14 dagars full returrätt på varor köpta i vår webshop.

Perioden räknas från den dag du tar emot din beställning. Eventuella returkostnader står du själv för, precis som valet av transportör för returen är ditt eget. Varan ska returneras i originalförpackningen.

Ångerrätt ska meddelas oss senast 14 dagar efter köpet och från hävningen ska varan vara oss i hand senast 14 dagar efter att du har informerat oss om ditt utnyttjande av ångerrätten.

Beskedet ska ske senast mejla shop@rawbite.com, där du tydligt ska ange att du vill utnyttja din ångerrätt. Du kan också använda formuläret nedan.

Det är upp till RAWBITE att bedöma varornas skick. Om varan är defekt i förhållande till varans innehåll anses den vara "använd" och är av reducerat värde. Det betyder att om du ångrar köpet får du en mindre del eller inget av köpesumman tillbaka.

Beloppet kommer att returneras till dig senast 14 dagar efter att vi tagit emot varan eller du har skickat ett kvitto till oss på att varan har returnerats.

 

Returformulär:

Om du vill ångra ditt köp kan du fylla i detta formulär och returnera det till oss:

RAWBITE ApS

Brudelysvej 23

2880 Bagsværd
Danmark

Mail: shop@rawbite.com

Jag/vi (*) meddelar härmed att jag/vi (*) önskar utöva ångerrätten i samband med mitt/vårt (*) köpeavtal för följande varor (*)/leverans av följande tjänster (*)

Beställde d.(*)/fick d.(*): _________________________

Konsumentens namn: ____________________

Konsumentens adress:

____________________

____________________

____________________

Konsumentens underskrift (endast om innehållet i formuläret kommuniceras på papper)

____________________

Datum

____________________

————————————————————————————————————————————————— ———

(*) Det som inte är relevant är överstruket



Klagorätt

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice. Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Du kan även gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma tvistlösningssida, den hittar du här: http://ec.europa.eu/odr.


Klagomål ska anmälas till RAWBITE inom skälig tid efter mottagandet av varan.

Varan ska skickas i originalförpackningen.

RAWBITE täcker returkostnaderna i rimlig omfattning. Vi tar inte emot paket skickade av postförskott.

Klagomål skickas till vårt lager:

RAWBITE ApS

Brudelysvej 21B

2880 Bagsværd
Danmark

Beloppet kommer att returneras till dig senast 14 dagar efter att vi mottagit varan.



Personuppgiftspolicy

När du köper en vara och själv förmedlar informationen får vi kunddata. Som personuppgiftsansvarig behandlar vi dina personuppgifter säkert och konfidentiellt. Dina personuppgifter kommer endast att användas och lagras för de ändamål för vilka de samlades in.

Vi använder tredje part för att behandla en del av vår information, bland annat i vår frakthantering, som inte är utvecklad av RAWBITE. Vi har slutit databehandlingsavtal med våra partners

som en garanti för att de följer gällande bestämmelser om skydd av personuppgifter. Du kan läsa vår integritetspolicy här.

Överklagande alternativ

Du kan skicka ett mail till RAWBITE om du vill komma i kontakt med oss, har frågor eller lämna in ett klagomål. Vi strävar efter att svara inom 2-3 arbetsdagar.

Om du vill klaga på en produkt köpt i vår webshop kan du skicka ett klagomål till:

EU-kommissionens onlineklagomålsplattform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

Datum: 2024-06-24